mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności,
które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.
Skorzystanie z mojeID
pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego,
który jest metodą potwierdzania tożsamości w
systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis
własnoręczny składany
na papierze.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy w domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwość korzystania z
wielu e-usług przez internet jest nie tylko wygodne, ale również i bezpieczne.
Bezpiecznie, szybko i wygodnie korzystaj e-usług potwierdzając zdalnie tożsamość
Jak aktywować Profil Zaufany przy pomocy MojeID?
- Należy wejść na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
- W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel
„Bank lub inny dostawca tożsamości” - Następnie należy wybrać ikonę „SGB Banki Spółdzielcze/Grupa BPS Banki Spółdzielcze” – z prawej dolnej strony ekranu.
- W kolejnym kroku wybieramy z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.
- Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu Internet Banking
- Po zalogowaniu do systemu Internet Banking, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS.
- Następuje
przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba
wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z
przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” –
następnie klikamy przycisk „Zarejestruj się”.
Za pomocą utworzonego konta można logować się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.
Co należy zrobić by korzystać z usługi mojeID?
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.
Aby móc założyć profil zaufany, Klient banku powinien posiadać adres mailowy wprowadzony w danych osobowych. Można to zweryfikować logując się do Internet Bankingu i przechodząc na zakładkę Ustawienia -> MOJE DANE. W przypadku braku podanego maila, można go zmienić bądź uzupełnić z tego miejsca poprzez przycisk zmień.
Dlaczego warto?
Łatwiejszy dostęp
Prostsza rejestracja i logowanie u dostawców usług.
Użyteczność
Możliwość korzystania z większej liczby usług online lub dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Wygoda
Łatwe i szybkie potwierdzanie tożsamości w Internecie
Bezpieczeństwo
Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Nasze placówki
Wybierz oddział lub bankomat
Dane kontaktowe
Infolinia dostępna 24 h, 7 dni w tygodniu
Zobacz więcej
Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
Aplikacja mobilna SBR Bank dostępna do pobrania