09.02.2022

Wpłatomaty w SBR Bank

Dwa nowe wpłatomaty w SBR Bank. W miesiącu lutym zostały uruchomione dwa nowe urządzenia umożliwiające wpłatę gotówki na rachunek. Usługa wpłatomatu jest dostępna w Oddziale SBR Banku w Szepietowie przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3 a także w Oddziale w Białymstoku przy ul. Al. Jana Pawła II 59. Bankomaty umożliwiają dokonywanie wpłat zarówno na konto osobiste jak i firmowe bez konieczności dokonywania tej operacji w kasie Banku. Wpłata dokonywana jest za pomocą karty debetowej lub aplikacji mobilnej banku.

Wpłatomat/recykler jest urządzeniem akceptującym wszystkie nominały polskich banknotów – obecnie trwają prace nad możliwością wpłaty bilonu. W przypadku, gdy zostaną użyte banknoty nierozpoznawalne (zagięte, zniszczone) zostaną one automatycznie zwrócone. Ponadto urządzenie rozpoznaje autentyczność banknotów – jeśli będą istniały wątpliwości co do prawdziwości wpłacanego banknotu, na ekranie urządzenia pojawi się podsumowanie zawierające: specyfikację i wartość prawidłowo rozpoznanych banknotów oraz specyfikację i wartość banknotów fałszywych. Zaakceptowanie operacji wpłaty będzie oznaczało zaksięgowanie na rachunku klienta jedynie kwoty, co do której nie ma wątpliwości w kwestii autentyczności banknotów. Rezygnacja z kolei zakończy się wydaniem klientowi prawidłowych banknotów oraz zatrzymaniem w urządzeniu banknotów sklasyfikowanych jako fałszywe.


Scenariusz wykonywanej operacji wpłaty za pomocą aplikacji „Mój rachunek” (niezbędne jest uruchomienie usługi „Mój rachunek dla karty debetowej”):

1. Umieszczenie karty w czytniku;
2. Wybór języka;
3. Wybór opcji „Mój rachunek” – usługa musi być aktywna;
4. Wpisanie kodu PIN ustawionego podczas aktywacji usługi „Mój rachunek”;
5. Wybór rodzaju operacji: Wpłata;
6. Umieszczenie banknotów w kieszeni urządzenia;
7. Po rozpoznaniu i przeliczeniu gotówki urządzenie wyświetli specyfikację nominałów i podsumuje wpłacaną kwotę. Klient decyduje czy wpłata jest akceptowana bądź rezygnuje z wpłaty;
8. Odebranie karty, ewentualnie potwierdzenia, zakończenie operacji.


Scenariusz wykonywanej operacji wpłaty za pomocą smartKARTA (niezbędne jest posiadanie aplikacji mobilnej SBR Bank):

1. Uruchomienie w smartfonie aplikacji mobilnej SBR Bank;
2. Wybór z menu głównego w aplikacji mobilnej opcji smartKarta;
3. Potwierdzenie za pomocą kodu PIN aplikacji mobilnej;
4. Wybór opcji wpłaty w aplikacji mobilnej:
a) wpłata na mój rachunek;
b) wpłata na wybrany rachunek – możliwość dokonania wpłaty tylko na rachunki z listy kontrahentów zapisanej przez klienta;
4. Zeskanowanie kodu QR z ekranu wpłatomatu za pomocą aplikacji mobilnej;
5. Umieszczenie banknotów w kieszeni urządzenia;
6. Po rozpoznaniu i przeliczeniu gotówki urządzenie wyświetli specyfikację nominałów i podsumuje wpłacaną kwotę. Klient w aplikacji mobilnej decyduje czy wpłata jest akceptowana bądź rezygnuje z wpłaty;
7. Odebranie potwierdzenia, zakończenie operacji.